VitFAv100

نتیجه های بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در متن
Post Type Selectors
فیلتر بر اساس دسته بندی
استان گیلان
خرید و نگهداری خانه
شهر خشکبیجار
شهر رشت
گیلانگردی
متفرقه
نکات حقوقی ملک

11 کار قبل از نقل مکان به خانه جدید

۱۱ کار قبل از نقل مکان به خانه جدید - ویترین ملک

فهرست مطالب این نوشته

11 کار قبل از نقل مکان به خانه جدید

روزها در دفاتر مشاور املاک و سایتهای مختلف دنبال ملک مورد نظر خود بوده اید، حال که موفق به خرید بهترین خانه برای خود شده اید بهتر است این 11 کار قبل از نقل مکان به خانه جدید را انجام دهید تا قبل از ورود به خانه جلوی مشکلات احتمالی در آینده را بگیرید.

قبل از آنکه شروع به حمل وسایل به خانه جدید کنید مطمئن شوید که وقت کافی برای انجام امور این چک لیست که در زیر آورده میشود را دارید.

1) انتقال امتیازات ملک (آب و برق و گاز و …)

قبل از هر کاری با در دست داشتن مدارک و اسناد رسمی خود در خصوص ملک مربوطه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و درخواست تغییر نام صاحب امتیاز آن ملک را بدهید. این کار باعث میشود از قطعی ها احتمالی و مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاید جلوگیری شود.

2) برای جابجایی برنامه داشته باشید

برای روز جابجایی برنامه دقیق داشته باشید، حتما قبل از برنامه ریزی هواشناسی را چک کنید، هیچکس دلش نمیخواهد وسایل خیس را وارد خانه جدیدش کند. یا در یک باران شدید وسایلش را با اضطراب و خطر زیاد وارد خانه کند.

سپس از بین شرکتهای حمل و نقل شرکتی که هم معتبر باشد و هم سابقه خوبی در حمل وسایل داشته باشد و دارای پرسنل کاربلد باشد انتخاب کنید، میزان فاصله آخرین نقطه ای که خودروی حمل اساسیه میتواند وارد کوچه شود تا درب ورودی خانه را محاسبه کنید و به شرکت مربوطه اطلاع دهید، مثلا اگر در کوچه ای باریک خانه خریده اید و کامیون بزرگ نمیتواند وارد آن شود باید با شرکت در میان بگذارید تا از کامیونت یا خودروهای کوچکتر برای حمل وسایل تا درب منزل استفاده کنند. مخصوصا اگر در آپارتمان زندگی میکنید حتما در همان ابتدا تعداد طبقات و نحوه حمل و میزان دستمزد پرسنل را در ابتدا تایین کنید. راستی حتما به سیم کشی داخل کوچه و خیابان که در چه ارتفاعی واقع شده است دقت کنید، ممکن است سقف کامیون زیادی بالا باشد و سیم کشی مانع از ورود کامیون به نزدیکی خانه شود.

جا انداختن و نادیده گرفتن هر کدام از این اطلاعات ممکنه است کرایه ای که از ابتدا مشخص کرده اید را دوبرابر با شما حساب کنند.

یک زمانبندی اصولی باعث میشود تا با خیال راحت نقل مکان کنید و اضطراب زمان محدود و نامساعد را نداشته باشید.

3) آدرس پستی خود را به روز کنید

طبق قانون هر فردی که محل زندگی خود را تغییر دهید باید نشانی محل زندگی جدید خود را به ثبت احوال اعلام کنید، شاید حضوری رفتن و انجام این کار کمی سخت باشد، به همین دلیل میتوانید از «سامانه اعلام تغییر نشانی» که ثبت احوال روی سایت خود قرار داده استفاده کنید.

اما جدا از آدرس رسمی که باید به نوعی به دولت اعلام کنید، نوعی اعلام آدرس های غیر رسمی هم دارید که میتواند در آینده مشکلات زیادی را بوجود بیاورند، تصور کنید که هنوز ادرس دیجی کالای خود را تعویض نکرده اید و سفارش شما به آدرس دیگری فرستاده شود!

تغییر آدرس و کد پستی خود را حتما به بانک های خود، اداره بیمه، کلیه فروشگاههای آنلاینی که از آنها خرید میکنید و آدرس شما یکبار در پنل آنها ثبت شده است، اشتراک مجلات و روزنامه ها و کلیه ادارات یا شرکتهایی که به نوعی با آدرس شما به شما خدمات میدهند اعلام کنید.

4) اینترنت، کابل و لوازم خانگی را راه اندازی کنید

اولین کار که برای هر خانوده ای در اولویت است، بستن یک قرار داد اینترنت با شرکتی است که در آن منطقه بهترین خدمات را ارائه میدهد. امروزه در هر خانه ای یکی دو نفر پیدا میشوند که از اینترنت به هر شکلی کسب درآمد کنند و بسته های اینترنتی موبایل هم برای این افراد بسیار گران هستند. حتی اگر نیاز به شبکه های اجتماعی نداشته باشید با پیشرفت روزافزون شبکه های تلویزیونی اینترنتی و تلویزیون ها هوشمند و حجم بالای ویدئو ها باید حتما یک مودم و اینترنت خانگی دم دست داشته باشید. پس چه بهتر که قبل از نقل مکان این کار را انجام دهید.

مورد دوم بررسی مکان کابل‎ها و لوله‎های اتصال وسایل ضروری مثل ماشین لباس شویی و آبگرمکن و یخچال و آنتن تلویزیون رنگی و … هست، مطمئن شوید برای همه وسایل مورد نیاز زندگی خود مکان و فضای مناسبی که نیاز دارند در اختیار داشته باشند.

5) چیدمان خانه جدید خود را در نظر بگیرید

به احتمال زیاد خانه جدید شما با خانه قبلی دارای اختلاف فضای زیادی است. این فضای زیاد به مبلمان متفاوت و بیشتر، کمد متفاوت، موکت یا فرش بیشتر و بزرگتر و همچنین میز نهار خوری و صندلی نیاز دارد. بهتر است قبل از مستقر شدن در منزل جدید کلیه لوازم آن را از قبل تحقیق و انتخاب و خریداری کرده باشید. آوردن وسایلی مثل فرش و مبل و تخت در منزلی که پر از خرت و پرت است میتواند بسیار دشوار باشد.

قبل از نقل مکان چند باری در خانه جدید قدم بزنید، با شریک زندگی خود راجع به چیزهایی که نیاز دارید تهیه کنید صحبت و مشورت کنید، لیست وسایل را بنویسید و قبل از استقرار همه آنها را تهیه کنید تا در چند روز اول کلیه نقل و انتقالها را اجام داده باشید و مدت اثاث کشی طولانی و فرسایشی نشود.

6) محل صفحه کنترل برق و شیر اصلی آب و گاز را بدانید

در مواقع اضطراری، باید بدانید که صفحه کلید اصلی برق منزل و شیر اصلی قطع و وصل آب در کجا قرار دارند. دانستن این که این دو چیز در کجای خانه شما قرار دارند، در هر موقعیتی که نیاز به خاموش کردن اضطراری یا تنظیم مجدد باشد، کمک خواهد کرد. شما معمولاً می توانید شیر آب را در زیرزمین یا فضای حیاط یا پارکینگ پیدا کنید.

در مورد جعبه کلید اصلی برق (در خانه های قدیمی، از کنتور برق قطع میشود)، معمولاً در ایران در بخشی از آشپزخانه یا ورودی خانه قرار دارد.

کنترل-برق-ویترین-ملک-1

شیر اصلی قطع گاز ساختمان هم در کنار کنتور در حیاط، پارکینگ یا ورودی ساختمان واقع شده است. برای رفتن به مسافرت ها دانستن مکان و قطع کردن آب و برق و البته جریان گاز ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

7) قفل ها را عوض کنید و روی امنیت خانه حساس باشید!

قبل از شما چه کسی در خانه زندگی میکرده است؟ چند نفر از مشاورین املاک کلید آن خانه را دارند؟ صاحب قبلی منزل چند کپی از کلید را به اقوامش داده است؟ ترسناک است نه؟

پس قبل از ورود از تعویض کلیه قفل های منزل جدید اطمینان حاصل کنید و حتما هم زیر نظر خودتان این امر صورت گیرد.

منزل جدید دارای دوربین های مدار بسته است؟ اگر دارد، حتما یک متخصص نصب اورده و کلیه تنظیمات امنیتی دوربین از جمله رمزهای عبور و پیامک های ارسالی را تغییر دهید تا دیگران دسترسی به دوربینها و زمانهای امد و رفت شما نداشته باشند.

8) نظافت ویژه انجام بدهید

به نظافت تمام بخش های خانه در بار اول اهمیت ویژه ای بدهید. هر اتاق را جوری نظافت کنید که برای مدتها خیال شما از بابت خیلی مشکلات نظیر سوسک، موشک، گرد و خاک، گچ، چسب و … راحت باشد.

لولای درها را گریس مالی کنید، به دستگیره درها روغن بزنید، شیشه ها را کاملا تمیز کنید و برق بیندازید، از گوشه و کنار سقف و تارهای نامرئی عنکبوت غافل نشوید.

نکته : چنانچه نیاز به تعمیرات اولیه ندارید، بهتر است در زمان بررسی اولیه جهت تامین لوازم مورد نیاز، بسته نظافتی نظیر جارو برقی، دستمال، روزنامه و محلول شیشه پاک کن برای پنجره ها و جرم گیر و شوینده برای سرویس بهداشتی، دستکش و موارد مشابه را در منزل جدید قرار دهید تا در همان جلسه یا جلسه های بعدی که به خانه سر میزنید مشغول به نظافت اولیه شوید.

9) چه امکاناتی منزل شما را بهتر میکند؟

خانه را دقیق ارزیابی کنید، اگر خانه ای که خریده اید قدیمی است و از متریال های قدیمی استفاده کرده است آیا بهتر نیست قبل از استقرار کف پوش ان را تعویض کنید؟ سرامیک های حمام و سرویس بهداشتی چه؟ آیا نیازی به تعویض ندارند؟ روشویی و سینک ظرفشویی دقیقا همانی هستند که شما میپسندید یا باید تعویض گردند؟

دیوار وسط پذیرایی فضای زیادی را اشغال نکرده است؟ اوپن آشپزخانه زیادی جلو نیامده؟

بازسازی خانه - ویترین ملک

از جنس و طرح کابینت ها راضی هستید؟ اگر هر گونه نارضایتی ای دارید اکنون که خانه خالی است بهترین زمان تعمیر است. باور کنید بعد از مستقر شدن در منزل دست زدن به هر کدام از اینها می تواند بسیار هزینه بردار از لحاظ وقت و بهداشت و تمیزی و … و صد البته اعصاب خرد کن باشد. باید مدام جارو دست بگیرید و خانه را جارو کنید. اما حال که خانه خالی است با خیال راحت میتوانید هرگونه تغییری ایجاد کنید.

10) وسایل ضروری را جدا بسته بندی کنید

احتمالاً اولین شب نقل مکان، همه جعبه‌ها را باز نمی‌کنید، بنابراین بهتر است در زمانی که در حال انتقال هستید، یک جعبه لوازم ضروری برای هر اتاق بسته‌بندی کنید. اتاق به اتاق بروید و ببینید در هفته اول پس از نقل مکان به خانه جدید، چه چیزی ممکن است نیاز داشته باشید.

برای مثال:
برای حمام: حوله، دستمال توالت، لوازم آرایش، پرده دوش، پاک کننده توالت و
برای آشپزخانه: وعده های غذایی آسان، کیسه های زباله، صابون ظرفشویی، دستمال ظرفشویی، ظروف شیشه ای، ظروف آشپزی، ظروف، قهوه ساز
برای ماشین لباسشویی: مواد شوینده، میز اتو، اتو
برای اتاق خواب: رختخواب، رخت آویز، بالش، پتو، لباس یک هفته
سایر موارد ضروری: لامپ، باتری، نوار چسب، میخ، سطل زباله، لوازم نظافت، فندک، چراغ قوه و شارژر موبایل

این آینده نگری میتواند تا یک هفته برای شما زمان بخرد تا به حال فرصت بسته ها را باز کنید و در جای مناسب بچینید. وگرنه باید در همان روز اول و با تمام خستگی در تک تک بسته ها دنبال وسایل ضروری خود بگردید.

11) وسایل را هدفمند بندی بسته بندی کنید

و اما آخرین کار از 11 کار قبل از نقل مکان به خانه جدید : وسایل هر بخش از خانه را جداگانه بسته بندی کنید، وسایل انباری را با وسایل آشپزخانه یکجا نگذارید، یا وسایل اتاق خواب و حمام را قاطی نکنید، هر بسته حاوی وسایل مخصوص و همرده باشد مثل : لباسها که مربوط به اتاق خواب است در یک بسته و وسایل بهداشتی که مربوط به حمام است در یک بسته. کتاب که مربوط به کتابخانه است در یک بسته و اسباب بازی بچه ها در بسته جداگانه گذاشته شود.

این کار در باز کردن و چینش وسایل صرفه جویی زیادی در وقت خواهد کرد.
به منظور تکمیل پروسه هدفمندی بسته ها میتوانید روی بسته ها عدد زده یا کلمه ای بنویسید و تمام وسایل آن شماره یا کلمه خاص را داخل دفترچه ای یادداشت کنید که به محض نیاز پیدا کردن به دفترچه رجوع و موارد موجود داخل هر جعبه را به راحتی شناسایی کنید.

۱۱ کار قبل از نقل مکان به خانه جدید ویترین ملک

و اما در آخر : سعی کردیم تا حد ممکن هر چیزی که مورد نیاز برای نقل مکان به خانه جدید است را بیان کنیم، اگر موردی را از قلم انداخیم لطفا برای ما در کامنتها بنویسید.

اشتراک
اعلان ِ
guest
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه نظرات
مشاوره خرید زمین و ویلا