VitFAv100

نتیجه های بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در متن
Post Type Selectors
فیلتر بر اساس دسته بندی
استان گیلان
خرید و نگهداری خانه
شهر خشکبیجار
شهر رشت
گیلانگردی
متفرقه
نکات حقوقی ملک

پارک ملی بوجاق کیاشهر – گردشگری اطراف خشکبیجار

پارک ملی بوجاق کیاشهر - گردشگری اطراف خشکبیجار - ویترین ملک

فهرست مطالب این نوشته

پارک ملی بوجاق کیاشهر – گردشگری اطراف خشکبیجار

با دوستان یا خانواده داخل خشکبیجار هستید یکهو هوایی میشوید که به دل طبیعت بزنید، از بومی های خشکبیجار میپرسید کجا بروید که طبیعتی بکر داشته باشد. اولین چیزی که به ذهن یک بومی خطور میکند پارک ملی بوجاق است، بوجاق دارای تنوع زیستی بالایی است. این پارک از سه تالاب، جلگه‌ها، علفزارها و زمین‌ها و آب‌های ساحلی دریای خزر تشکیل شده است.

پارک ملی بوجاق اینقدر طبیعت جانوری و پوششی مختلف و گوناگونی دارد که ساعتها میتوانید با مشاهده منظره لذت ببرید، یک برنامه حیات وحش خالص.

پارک ملی بوجاق روی نقشه گوگل

این پارک نخستین پارک ملی خشکی-دریایی ایران است و از سال ۸۱ به عنوان پارک ملی تعیین شده است. این پارک زیستگاه بیش از ۲۳۴ گونه پرنده، ۵۰ گونه آبزی و ۲۴۸ گونه گیاهی است. برخی از پرندگان نادر و زیبایی که در این پارک می‌توان دید عبارتند از: فک خزری، عروس غاز، فلامینگو، لک‌لک، هما، قرقی، طرلان، قرقاول، بلدرچین، جغد، هدهد، زنبورخوار، ماهی‌خورک و غیره. این پارک همچنین دارای سواحل زیبا و بکری است که می‌توان در آن از ورزش‌های آبی و ماهیگیری لذت برد. این پارک یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن پرندگان مهاجر و بومی در فصول پاییز و زمستان است. این پارک در بندر کیاشهر واقع شده و از راه‌های مختلفی می‌توان به آن دسترسی داشت.

«کلیه تصاویر از گوگل برداشته شده. چنانچه عکاس تصویر، شما هستید و تمایل به درج آن در این صفحه ندارید لطفا در بخش کامنت اطلاع دهید.»

آشنایی بیشتر با پارک ملی بوجاق

آشنایی بیشتر با پارک ملی بوجاق  - ویترین ملک

موقعیت جغرافیایی پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق در شمال غربی استان گیلان و در محدوده شهرستان‌های لاهیجان، آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر قرار دارد.
این پارک از شمال به دریای خزر
از جنوب به رشته کوه البرز
از شرق به رودخانه سفیدرود
و از غرب به رودخانه شفت محدود می‌شود.

مساحت کلی پارک ملی بوجاق حدود ۱۶۰۰۰ هکتار است که شامل ۱۰۰۰۰ هکتار زمین خشک و ۶۰۰۰ هکتار تالاب و دریا است.

پارک ملی بوجاق کیاشهر - گردشگری اطراف خشکبیجار ویترین ملک

جاذبه‌های پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی است که می‌توان از مهم‌ترین آن‌ها به موارد زیر اشاره کرد:

تالاب پارک ملی بوجاق

تالاب پارک ملی بوجاق

تالاب بوجاق یکی از بزرگترین و زیباترین تالاب‌های ایران است که در بخش شمالی پارک ملی بوجاق واقع شده است. این تالاب به دلیل داشتن آب شور و گرم، محلی مناسب برای رشد گیاهان و جانوران آبزی است. همچنین این تالاب به عنوان یکی از مهم‌ترین سایت‌های پرنده‌نگری ایران شناخته می‌شود و میزبان بیش از ۱۵۰ گونه پرنده مهاجر و بومی است.

تالاب نیلوفر پارک ملی بوجاق

تالاب نیلوفر پارک ملی بوجاق

تالاب نیلوفر یکی از زیباترین تالاب‌های شیرین‌آب ایران است که در بخش جنوبی پارک ملی بوجاق واقع شده است. این تالاب به دلیل داشتن آب شفاف و آرام، محلی مناسب برای رشد گیاهان و جانوران آبزی است. همچنین این تالاب به عنوان یکی از مهم‌ترین سایت‌های پرنده‌نگری ایران شناخته می‌شود و میزبان بیش از ۱۰۰ گونه پرنده مهاجر و بومی است.

جنگل پارک ملی بوجاق

جنگل پارک ملی بوجاق - ویترین ملک

جنگل بوجاق یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل‌های ایران است که در بخش مرکزی پارک ملی بوجاق واقع شده است. این جنگل به دلیل داشتن انواع درختان و گیاهان، محلی مناسب برای رشد حیوانات و پرندگان است. همچنین این جنگل به عنوان یکی از مهم‌ترین سایت‌های پرنده‌نگری ایران شناخته می‌شود و میزبان بیش از ۱۰۰ گونه پرنده مهاجر و بومی است.

ساحل دریای پارک ملی بوجاق

ساحل دریای پارک ملی بوجاق - ویترین ملک

ساحل بوجاق یکی از زیباترین و خوش‌آب و هواترین سواحل ایران است که در بخش شمالی پارک ملی بوجاق واقع شده است. این ساحل به دلیل داشتن شن‌های سفید و آب آبی، محلی مناسب برای استراحت و تفریح است. همچنین این ساحل به عنوان یکی از مهم‌ترین سایت‌های پرنده‌نگری ایران شناخته می‌شود و میزبان بیش از ۵۰ گونه پرنده مهاجر و بومی است.

بندر کیاشهر

بندر کیاشهر یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین بندرهای ایران است که در بخش شمالی پارک ملی بوجاق واقع شده است. این بندر به دلیل داشتن اماکن تاریخی و فرهنگی، محلی مناسب برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ مردمان منطقه است. همچنین این بندر به عنوان یکی از مهم‌ترین سایت‌های پرنده‌نگری ایران شناخته می‌شود و میزبان بیش از ۵۰ گونه پرنده مهاجر و بومی است.

فاصله پارک ملی بوجاق با خشکبیجار و رشت

فاصله پارک ملی بوجاق تا خشکبیجار حدود ۱۲ کیلومتر است.
این فاصله را می‌توان در حدود ۱۵ دقیقه با خودرو طی کرد.

فاصله پارک ملی بوجاق تا رشت حدود ۵۰ کیلومتر است.
این فاصله را می‌توان در حدود ۴۵ دقیقه با خودرو طی کرد.

طبیعت گیلان حیرت انگیز است و زندگی در گیلان، احیرت انگیزتر
اگر شما هم تصمیم خود را گرفته اید که باقی زندگی خود را در بهشت ادامه دهید با ما تماس بگیرید، مشاوره در زمینه سرمایه گذاری و خرید کاملا رایگان است، با افتخار همراه شا خواهیم بود.

اشتراک
اعلان ِ
guest
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه نظرات
مشاوره خرید زمین و ویلا